TŪM projekto naujienos – vasaris
- Paskelbė : Erika Urbonienė
- Paskelbta: 2025-02-28
- Kategorija: Projektinė veikla
Paskutinis žiemos mėnuo TŪM programoje buvo įvairiapusiškas: nuo STEAM krypties mokslų bei tiriamųjų projektų iki kvapą gniaužiančių vizualiųjų menų.
Gimnazijai dalyvaujant TŪM programoje, daug dėmesio skiriama STEAM krypties mokslams. Mieste netrūksta projektų, kurie gilinasi į inžinerinių mokslų ypatumus, vienas iš jų – Šiaulių techninės kūrybos centro įgyvendinama iniciatyva „Merginos moksle 2025“, prie kurios prisijungė ir mūsų gimnazistės. Čia jos turėjo galimybę susipažinti su fizikos mokslininkės, mokslininkės ir verslininkės, orlaivių pilotės, inžinierės-konstruktorės, architektės, programinės įrangos kūrėjos profesijomis.
Renginio metu mokinės klausėsi įdomių ir įkvepiančių pranešimų apie tyrimus, orientuotus į elektrocheminių sistemų kūrimą, ligų diagnostiką, vaistų atradimą; piloto, architekto darbo subtilybes bei reikalavimus ir kt.
Mokosi ir su naujovėmis susipažįsta ne tik mokiniai – 10 gimnazijos mokytojų dalyvavo seminare „Kūrybinės jungtys: tardalykinis bendradarbiavimas šiuolaikiniame ugdyme“. Aptarę STEAM ugdymo principus ir metodikas, kūrybinių dirbtuvių metu mokytojai analizavo STEAM projektų pavyzdžius, praktiškai gilinosi į kriminalistikos paslaptis tirdami nusikaltimą fizikos, chemijos ir mikrobiologijos laboratorijose, bei išaiškino nusikaltimą. Nepamirštas ir profesinis tobulėjimas: mokytojai ugdė mokomojo dalyko bei tarpdalykinę, ugdymo turinio kūrimo ir realizavimo, darbo komandoje bei mokymosi drauge kompetencijas.
Kol gimnazistai ilsėjosi žiemos atostogų metu, mokytojai įtemptai dirbo: toliau mokėsi, kaip gerinti mokinių pasiekimus pasinaudojant kokybės vadybos sistema „Nuolatinis tobulinimas švietime“. Šį kartą mokytojai dalyvavo seminare apie tai, kaip spręsti problemas pasinaudojant PDSA („planuok, daryk, studijuok, veik“) metodu. PDSA – tai metodas, padedantis surasti problemos priežastį ir numatyti veiksmus jai pašalinti.
Tiriamieji projektai – galimybė gimnazistams gilinti STEAM dalykų žinias, tobulinti pažinimo, bendradarbiavimo, kūrybiškumo ir skaitmenines kompetencijas. Atlikdami šiuos projektus, viso kūrybinio proceso metu gimnazistai gilinosi į daugybę įvairių, įdomių sričių: sukūrė Žemės judėjimo apie Saulę modelį, besisukančio Marso modelį, Keplio dėsnį paaiškinantį modelį bei Saturno modelį, kuriame parodyta šios planetos vidinė sandara ir cheminė sudėtis; pagamino daug susidomėjimo sulaukusią mobiliųjų telefonų įkrovimo dėžutę; vaikinų grupės pademonstravo, kaip veikia hidrauliniai stabdžiai ir kranas su elektromagnetu, galinčiu perkelti krovinį į kitą vietą; dvi grupės pristatė savo kurtus kalėdinius papuošimus gimnazijai; daug inžinerinių sprendimų reikalavo mechaninio judėjimo principu pagrįstas ryklio modelio veikimas.
Šių tiriamųjų projektų atlikimas atnešė daug naujų patyrimų: gimnazistai mokėsi sujungti ir lituoti sudėtingesnes elektros grandines, taikyti IT programas, pjauti lazeriu, spausdinti 3D spausdintuvu, pjauti ir šlifuoti. Mokiniams teko pasukti galvas, kad įveiktų daugybę iššūkių, tinkamai susiplanuotų laiką, tačiau tiriamųjų projektų pristatymas įrodė, kad bendradarbiaujant, ieškant įdomesnių inžinerinių sprendimų galima sukurti išties įdomius darbus.
Mokinių darbui rengiant projektus vadovavo fizikos mokytoja Zita Bagamulskienė ir technologijų mokytojas Vaidas Doniela.
Visą vasarį TŪM programoje vyravo STEAM veiklos, dominavo tikslieji mokslai, tačiau mėnesį užbaigė menai: gimnazijos dailės būrelio „Dailės studija“ nariai kartu su 1m – kultūrinės klasės – mokiniais vyko į Stasys Museum – Stasio Eidrigevičiaus muziejų, kuriame susipažino su šio vizualiųjų menų kūrėjo darbais. Muziejaus eksponatai mokinius ir žavėjo, ir glumino, vertė grįžti prie jų dar ir dar kartą, nes, kaip sakė pats S. Eidrigevičius: „Svarbu koncepcija. Svarbu, kad kūrinys prakalbėtų, sukeltų jį matančiojo emocijas“.
Gimnazistai dalyvavo ir muziejaus edukacijose: čia jie buvo skatinami ne tik domėtis menu, bet ir pasidaryti popierių iš panaudoto popieriaus.
Mėnesio gale 1m ir 2m – kultūrinių klasių – mokiniai lankėsi Vilniuje, kur čia jiems vyko netradicinės pamokos netradicinėje erdvėje – MO muziejuje. Čia gimnazistai, kartu su rašytoja Ilona Ežerinyte, tyrinėjo veikėjų paveikslus dailėje ir literatūroje, mokėsi suvokti meno kūrinio prasmę.
TŪM projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.
„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina #Europossocialiniofondoagentūra.
Kartu su #tūkstantmečiomokyklos.
-
- Paskelbta: 2024-12-30
- Kategorija: Projektinė veikla
Gruodžio mėnesį gimnazijoje netrūko TŪM projekto veiklų – tiek mokiniai, tiek mo... -
- Paskelbta: 2024-11-29
- Kategorija: Projektinė veikla
Kūrybinės dirbtuvės, gimnazijos mokytojų mokymai, inžinerinės veiklos – toks buv... -
- Paskelbta: 2024-10-01
- Kategorija: Projektinė veikla
Startavo naujieji mokslo metai, o su jais įsibėgėjo ir „Tūkstantmečio mokyk... -
- Paskelbta: 2024-08-08
- Kategorija: Projektinė veikla
Palydėdami mokslo metus ir pasitikdami vasarą, gimnazistai dalyvavo dar keliose... -
- Paskelbta: 2024-08-07
- Kategorija: Projektinė veikla
Gegužės mėnuo buvo itin aktyvus TŪM projekto veiklomis. Konferencijos, susitikim... -
- Paskelbta: 2024-08-06
- Kategorija: Projektinė veikla
Balandžio mėnesį gimnazijoje netrūko TŪM projekto veiklų – mokiniai įsitraukė į... -
- Paskelbta: 2024-04-08
- Kategorija: Projektinė veikla
Gimnazijos remiantis Lietuvos menininkų kūryba kurti savo istorijas, tyrinėja sa...