TŪM projekto naujienos – balandis

Mėnesio pradžioje gimnazijos mokytojos Jūratė Plungienė ir Jurga Skinulienė stažavosi Taline ir šitaip įtvirtino integruoto kultūrinio ugdymo programos „Menas+“ principus. Stažuotėje „Įtraukus ir integruotas meninis kultūrinis ugdymas šiuolaikiniam mokiniui“ mokytojos lankėsi ARTE Gümnaasium ir Vanalinna Hariduskolleegium mokyklose, dalijosi patirtimi, stebėjo, kaip išnaudojamos mokyklų erdvės, kaip bendradarbiaujama su socialiniais partneriais ugdant mokinių kūrybiškumą ir lyderystę, dalyvavo edukacijose Kadriorg ir Kumu meno muziejuose.

Mūsų gimnazija jau trečią kartą dalyvavo Lietuvos inžinerijos ir technologijų pramonės asociacijos LINPRA organizuojamame STEAM TEAM Nacionaliniame jaunųjų inžinierių čempionate 2025. Šiais metais komandą sudarė 1c kl. mokiniai – Evita Eikinaitė, Gabija Šalkutė, Deividas Gaubas ir Justas Batkauskas. Pasitelkdami STEAM žinias, mokiniai sukonstravo unikalią, sėkmingai veikiančią Goldbergo mašiną. Džiugu, kad mūsų gimnazistai sulaukė daug dėmesio dėl įdomių technologinių idėjų, sumanumo, originalaus Šiaulių miesto simbolių vaizdo iš šešėlių.

Dalyvaudama „Tūkstantmečio mokyklos I“ projekte, mūsų gimnazija nuo 2024 m. lapkričio mėnesio pradėjo diegti kokybės vadybos sistemą „Nuolatinis tobulinimas švietime“. Gimnazijos pedagogai dalyvavo didelės apimties mokymuose, kuriuos vedė ekspertė iš Olandijos Marijke Broer, lektoriai Modestas Gelbūda, ISM Vadybos ir ekonomikos universiteto dėstytojas, pristatęs „Nuolatinis tobulinimas švietime“ sistemą Lietuvos švietimo bendruomenei, ir Adas Papartis, Vilniaus Volungės darželio-mokyklos direktoriaus pavaduotojas, Lietuvoje sėkmingai ją įdiegęs savo ugdymo įstaigoje. Besimokydami mūsų gimnazijos mokytojai lygiagrečiai sistemą išbandė savo klasėse.

Kaip ši kokybės vadybos sistema „Nuolatinis tobulinimas švietime“ realiai veikia Olandijoje ir Lietuvoje, turėjome galimybę pamatyti dalyvaudami kovo mėnesį stažuotėje Olandijos mokyklose, o balandžio 16 d. – Vilniaus Šv. Kristoforo progimnazijoje.

Įsibėgėja sukurto integruoto kultūrinio ugdymo programos „MENAS+“ įgyvendinimas, kuomet įvairios disciplinos sujungiamos su meninėmis veiklomis. Puikus to pavyzdys – pamoka tema „Geometrinių figūrų ir vitražo projektų kūrimas“, kur buvo sujungti keli, iš pirmo žvilgsnio, sunkiai sujungiami dalykai: matematika, biologija ir dailė.

Ia klasės mokiniai, vedini dailiojo stiklo meistrės ir menininkės Valdos Verikaitės, mokėsi vitražo gamybos ypatumų. Kadangi vitražuose dažnai atsispindi tokios žmogaus organzimo dalys kaip akys ar širdis, mokiniai prisiminė keletą lietuvių liaudies patarlių, mitų ir faktų apie juos, tikslią organų paskirtį ir kodėl jie yra labai svarbūs žmogui. Mokiniai, kurdami vitražo eskizą bei maketą, skaičiavo jo plotą ir perimetrą, kad išsiaiškintų, kiek medžiagų reikėtų realiam gaminiui. Atlikę skaičiavimus perėjo prie praktinės veiklos – paties vitražo gamybos. Išklausę menininkės Valdos instrukcijas, patarimus ir pastebėjimus, mokiniai litavo, lipdė, naudojo cheminius tirpalus ir kruopščiai poliravo, kad gautų tobulą meno dirbinį.

Tokiu pačiu principu – sujungiant meną ir mokslinę discipliną – vyko netradicinė lietuvių kalbos pamoka „Vizualus mąstymas klasėje“, kurią vedė grafikos fasilitatorė, lektorė Agnė Rapalaitė-Rasiulė. Šioje pamokoje dalyvavo 2c kl. mokiniai, kurie įsitikino – jei išmoktume į kai kuriuos dalykus pažvelgti paprasčiau ir kitaip, mintį, jausmą, įvykius galima būtų išreikšti kur kas greičiau, suprantamiau ir, neretai, vaizdžiau.

Integruotos pamokos metu mokiniai mokėsi, kaip naudoti vaizdus, simbolius ir schemas, kad lengviau suprastų ir įsimintų informaciją. Gimnazistai suprato, kad piešti ir mąstyti gali kiekvienas: svarbiausia ne meninis talentas, o gebėjimas išreikšti mintis vaizdais.

Tokios integruotos pamokos gimnazijoje – būdas išeiti iš tradicinių pamokų rėmų, išbandyti kažką kitaip, mokytis pritaikyti ir „sutaikyti“ iš pirmo žvilgsnio sunkiai suderinamus dalykus. Prieš pavasario atostogas 2m kl. informatikos grupės mokiniams buvo vesta integruota informatikos pamoka „STEAM“, kurioje susijungė išplėstinis eksperimentavimas (chemija, matematika, informatika, technologijos) ir meninė vizualizacija „Skulptūros kūrimas“. Pamokoje dalyvavo Šiaulių miesto menininkas bei buvęs gimnazijos technologijų mokytojas Alvidas Paškauskas, kuris pristatė savo skulptūras, papasakojo apie savo hobius ir pomėgius. Kitose informatikos ir chemijos pamokose mokiniai kurs 3D skulptūrų modelius, nagrinės ir tyrinės chemines skulptūrų medžiagų savybes bei pateiks duomenis.

 

 

TŪM projektas finansuojamas Europos Sąjungos #NextGenerationEU lėšomis.

„Tūkstantmečio mokyklų“ programą įgyvendina #Europossocialiniofondoagentūra.

Kartu su #tūkstantmečiomokyklos.

#TŪM

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas