Virtualus „Erasmus+“ KA229 projekto susitikimas „Web 2.0 ir virtualaus pasaulio technologijos“ („Web 2.0 and Virtual World Technologies“)

Gegužės 10-14 dienomis vyko dar vienas ERASMUS+ KA229 tarptautinio projekto “MET (Math, Engineering, Technology) Inside the Class” („Matematika, inžinerija, technologijos klasėje“) partnerių virtualus susitikimas. Virtualų susitikimą organizavo Portugalijos partneriai, o dalyvavo mūsų gimnazijos komanda bei kiti projekto partneriai iš Italijos, Turkijos, Lenkijos.  Mūsų gimnazijai atstovavo 14 gimnazistų ir mokytojos D. Railienė, Ž. Sabuckienė, J. Ribikauskienė.

Mintis ir poreikis papildomam susitikimui kilo po pirmo virtualaus mobilumo, nes projekto koordinatoriai pamatė, kad kiekviena šalis turi naudingos patirties naudojant virtualaus pasaulio technologijas ugdymo procese, o ypatingai nuotolinio ugdymo metu tai gali būti panaudota praktiškai. Kiekviena šalis buvo atsakinga už vieną dieną, kurios metu reikėjo pristatyti savo naudojamą įrankį sinchroniniu būdu, o projekto partneriai, dirbant asinchroniškai, atlikdavo užduotis ir savo namų darbą pristatydavo kitą dieną Zoom susitikimo metu. Vienas iš mūsų gimnazistų sukurtų darbų sulaukė ypatingai didelio susidomėjimo ir bus naudojamas projekto viešinimui. Tai turkų pristatytu Artsteps įrankiu sukurta virtuali paroda apie projekto partnerius, mobilumus, įgyvendintas veiklas: https://www.artsteps.com/embed/609a5795521ec5f903c3c9b7/560/315 .

Trečia diena buvo skirta mūsų komandai: gimnazistai pristatė keletą veiklų. Mobilumo vizito Lietuvoje metu projekto partneriai dalyvavo Šiaulių jaunųjų technikų centro edukacinių užsiėmimų vadovo Roman Šarpanov užsiėmime apie Lego kaladėlių panaudojimą įvairių dalykų pamokose lavinant kūrybiškumą. Kaip to alternatyvą nuotolinei veiklai, mūsų komanda pristatė „Lego Digital Designer“ įrankį ir pateikė asinchroninę užduotį: sumodeliuoti objektą ir pristatymo metu, jį susieti su mūsų įgyvendinamu projektu. Kita pristatyta veikla buvo praktinė: kaip mūsų gimnazistai įgytus programavimo įgūdžius jau pritaiko savo gyvenime, pvz. naudoja kuriant žaidimus, Lego modelius konstruktoriams, savo pomėgiams įgyvendinti. Kadangi šį kartą mokytojais buvo patys gimnazistai, jiems buvo smagu žiūrėti kaip jų užduotus namų darbus atliko kitų šalių komandos.

Šis papildomas virtualus mobilumas buvo labai naudingas, nes leis ir ateityje panaudoti įgytas žinias ne tik nuotoliniame ugdyme, bet ir kasdieninėje veikloje: atliekant dalykinius projektus, rengiant virtualias parodas, inovatyviai bei interaktyviai įtraukiant gimnazistus į ugdymo(si) procesą, praktines STEAM veiklas, lavinant jų kūrybiškumą ir kitas kompetencijas.

Jurgita Ribikauskienė,

Projekto koordinatorė

Projekto veikla finansuojama iš Mokymosi visą gyvenimą programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas.