Karjeros centras informuoja

GIMNAZISTAI RENGINYJE „ATRASK SAVE PROFESIJŲ PASAULYJE”

Kovo 21 d. I-II klasių gimnazistų grupė dalyvavo (ne)tradiciniame renginyje “Atrask save profesijų pasaulyje”, kuris vyko Šiaulių universiteto Socialinės gerovės ir negalės fakultete. Rinkodaros specialistas, lektorius E. Elijošius pristatė mokiniams pirmos pakopos (bakalauro) studijų programas: kineziterapiją, specialiąją pedagogiką-logopediją, socialinę pedagogiką, sveikatos edukologiją-judesio korekciją, socialinę reabilitaciją ir kt. Po studijų programų pristatymo mokiniai apžiūrėjo fakultetą, lankėsi sveikatinimo ir konsultavimo paslaugų centre. Sužinojo prietaisų ERGO-2, Back-Check paskirtį, funkcijas, naudą.

Akimirkos


Trečiokai paskaitoje “Strateginis asmenybės, karjeros ir lyderystės valdymas”

Kovo 18 d. trečių klasių gimnazistai dalyvavo paskaitoje  “Strateginis asmenybės, karjeros ir lyderystės valdymas”, kurią vedė Šiaulių universiteto Viešojo administravimo katedros prof.  dr. Teodoras Tamošiūnas. Profesorius gimnazistams apibrėžė sąvokas strategija, misija, vizija. Paaiškino skirtingus strategijos sampratos lygius, strategijos reikalingumą bei kaip kurti savąją strategiją. Anot profesoriaus, asmenybės ir sėkmingos karjeros modeliavimui labai svarbu tapti lyderiu pasirinktoje veiklos srityje. Asmenybė, karjera ir lyderystė yra trys didieji jaunuolio darnaus tobulėjimo prioritetai. Jie sudaro strateginės – į tolimą ateitį orientuotos veiklos planavimo piramidės pagrindą.

Profesorius gimnazistams linkėjo daryti, tai, kas sekasi ir tai, kas svarbu…Kėlė klausimą, negi visą gyvenimą norėsite pramogauti?…


Kovo 17 d. gimnazijoje viešėjo Šiaulių universiteto Ekonomikos katedros lekt. dr. Kristina Matuzevičiūtė, kuri trečių klasių mokiniams skaitė informacinį apžvalginį pranešimą “Kodėl verta likti Lietuvoje: tikroji emigracijos kaina”. Lektorė kvietė gimnazistus diskutuoti, kas lietuvius skatina emigruoti? Kokios yra emigracijos pasekmės? Kada nuostoliai šalies ekonomikai yra didžiausi? Ar įmanoma šį plintantį mūsų šalyje „virusą“ sustabdyti?

Taip pat aptarė, paaiškino, kaip ekonominiai, politiniai, socialiniai, demografiniai, kultūriniai veiksniai lemia emigraciją. Skaičiais įvardijo tarptautinius migracijos srautus (patraukliausias – Liuksemburgas). Apibrėžė emigranto paveikslą; darbo užmokesčio skirtumus, pragyvenimo lygį, mokesčių skirtumus skirtingose šalyse; nedarbo lygio skirtumus, jaunimo nedarbo lygį skirtingose šalyse.


III klasių gimnazistų grupė dalyvavo paskaitoje “Jausmai ir emocijos”, kurią vedė Šiaulių universiteto Vadybos katedros doc. dr. Jonas Pacevičius. Lektorius gimnazistams kalbėjo apie tai, jog jausmų ir emocijų neišvengsi. Pasak lektoriaus, visi jausmai ir emocijos žmogui vienodai reikalingi. Jausmai – žmogaus santykių su tikrovės daiktais ir reiškiniais išgyvenimas, kai tuo tarpu emocijos – tiesioginis aplinkos reiškinių ir situacijų išgyvenimas. Visus kilusius jausmus reikia išjausti, išgyventi. Norint išmokti valdyti, tinkamai reikšti jausmus, pirmiausia juos reikia labai gerai pažinti. O tai tikrai nelengva užduotis, juo labiau kad nei vaikystėje, nei vėlesniame gyvenime niekas to nemoko. Yra pagrindinės emocijos, lydinčios mus nuo pat gimimo. Jas ne visada lengva atpažinti, tačiau labai sunku paslėpti.


“PAŽINK EURĄ”

Kovo 10-17 dienomis profesinės savanorystės projektas “Kam to reikia?” vykdė Vaikų finansinio švietimo savaitę. Praktikai keliavo į mokyklas visoje Lietuvoje ir vedė užsiėmimus mokiniams apie finansus, pinigus, taupymą, investavimą. Mūsų gimnazijoje (kovo 17 dieną) lankėsi Lietuvos banko Komunikacijos departamento Viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji specialistė Miglė Mockutė-Zaleckienė. Ji II-IV klasių gimnazistų grupei vedė pamoką “PAŽINK EURĄ”. Viešnia mokinius supažindino su galbūt būsimu Lietuvos pinigu – euru.  Papasakojo, kas yra euras, kam jis reikalingas Lietuvai, kaip atrodys lietuviško euro monetos, kokie yra eurų banknotai ir kaip vyks valiutos keitimas. Demonstravo filmukus ir paaiškino, kaip atpažinti padirbtą eurą. Pristatė 5 didžiausius mitus, susijusius su euro įvedimu. Siekiant patikrinti, kaip gimnazistams sekėsi išgirsti ir įsiminti informaciją, informacinės pamokos pabaigoje viešnia organizavo žaismingą darbą grupėse,  apklausą – žinių patikrinimą. Laimėjo dvi komandos.

Nuoširdžiai dėkojame viešniai už įdomų, naudingą, informatyvų pranešimą.

“Užsiėmimas patiko. Kadangi iš vis dar nebuvau ieškojusi informacijos apie tai, buvo įdomu klausytis. Iš dalies apie euro įvedimą nuomonės nepakeičiau, bet tai mane paskatino padiskutuoti su tėvais ir sužinoti jų nuomonę:)”. Ieva, III kl.

“Užsiėmimas buvo labai naudingas, sužinojau tikrai daug, pavyzdžiui, kaip viskas pasikeis Lietuvoje, jei bus įvestas euras, t.y. kaip atrodys pats įvedimo procesas ir pan.”. Radvilė, III kl.